KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Teorii

Teoria - materiały do pracy w domu marzec-czerwiec 2020:

- Uczniowie p. Urszuli Guzek

List do dyplomantów. kl. IVB/4l

Kochani,

Audycje muzyczne: do sprawdzianu końcowego z audycji muzycznych potrzebujecie następującej wiedzy:

1) Cechy charakterystyczne epok: średniowiecze, renesans, barok, klasycyzm, romantyzm, neoromantyzm, XX wiek. Notatki z wszystkich epok (oprócz XX wieku) powinniście mieć w swoich segregatorach, gdyż rozdawałam je na lekcjach przy okazji omawiania epok. Notatki z XX wieku są dostępne na stronie internetowej naszej szkoły.

2) Rozpoznawanie 35 utworów (umieszczonych na stronie internetowej szkoły). Proszę codziennie słuchać i znać je. Na sprawdzianie trzeba będzie umieć napisać pierwszą literę imienia kompozytora oraz jego nazwisko (np. Wolfgang Amadeus Mozart piszemy: W.A. Mozart) i tytuł utworu.

3) Wiadomości  z klas II, III, które macie w skryptach z poprzednich lat.

Kształcenie słuchu: do Świąt Wielkanocnych proszę o samodzielne ćwiczenia słuchowe interwałów, akordów i D7. Podaję adres strony z ćwiczeniami: www.dur-moll.pl 

Jeżeli macie jakieś pytania lub wątpliwości, trudności czy uwagi to proszę o kontakt: u.guzek@psm.elodz.edu.pl 

Serdecznie pozdrawiam i życzę Wam zdrowia.

Urszula Guzek

List do klasy V b / 6l.

Moi drodzy,

kształcenie słuchu możecie ćwiczyć korzystając ze strony: www.dur-moll.pl

Nie ominie nas przesłuchanie solfeżowe, które odbędzie się prawdopodobnie w naszej klasie a bez obecności komisji. Tak więc proszę o śpiewanie wszystkich zestawów gam, które odbiłam Wam na ksero oraz śpiew ćwiczeń solfeżowych.

Audycje muzyczne

Powtarzamy i pamiętamy zagadnienia, które już umiemy:

Faktura monofoniczna, homofoniczna, polifoniczna;

Zasady kształtowania dzieła muzycznego (szeregowanie, ewolucyjność, okresowość - motyw, fraza, zdanie, poprzednik, następnik)

  1. Kanon, Inwencja, Fuga
  2. Preludium
  3. Suita w okresie baroku, klasycyzmu, romantyzmu

Proszę obejrzyjcie z Rodzicami film dokumentalny o L.van Beethovenie dostępny na YouTube pod nazwą: Wielcy kompozytorzy - Ludwig van Beethoven (1997)

Jeżeli macie jakieś pytania lub wątpliwości, trudności czy uwagi to proszę o kontakt: u.guzek@psm.elodz.edu.pl

Serdecznie pozdrawiam i życzę Wam zdrowia.

Urszula Guzek

Klasy IVB i IVC / 6l.

Witam Was Kochani,

Jeśli chodzi o kształcenie słuchu to ćwiczenia słuchowe dotyczące rozpoznawania interwałów proszę realizować na stronie: www.dur-moll.pl

Ćwiczenia teoretyczne: proszę abyście wypełnili wszystkie  zadania, które podała J. Jerzak – Retkinia dla klasy IVc. 6 i kl. II c4 oprócz zadania trzeciego. Na wypełnienie tych zadań czekam do 13 kwietnia 2020. Prześlijcie je na adres: u.guzek@psm.elodz.edu.pl

Audycje muzyczne:

Obejrzyjcie filmy o instrumentach perkusyjnych:

https://www.youtube.com/watch?v=_lHJvAeQr9w                                                   

https://www.youtube.com/watch?v=DLXF_HcdeWY                                                        

https://www.youtube.com/watch?v=hrlypdHkXnM

https://www.youtube.com/watch?v=ON28ryxzaEg&list=RDhrlypdHkXnM&index=2

Jeżeli macie jakieś pytania lub wątpliwości, trudności czy uwagi to proszę o kontakt: u.guzek@psm.elodz.edu.pl

Serdecznie pozdrawiam i życzę Wam zdrowia.

Urszula Guzek

Klasa III C / 6l

Witajcie Kochani!

Wypełnijcie proszę ten teścik (test 1 kl 3). Wiadomości szukajcie w zeszycie lub podręczniku. Kto pięknie wypełni otrzyma piąteczkę. Czekam do 10 kwietnia pod adresem u.guzek@psm.elodz.edu.pl

Serdecznie pozdrawiam i życzę Wam zdrowia.

Urszula Guzek

Klasa II B / 6l.

Kochani Rodzice i Dzieci,

Jeśli chodzi o kształcenie słuchu i rytmikę to trzeba wykonać zadania z podręcznika: str. 55 ćw. 7,8 oraz str. 56 „Muzyczny detektyw”.

Czekam na zdjęcia wypełnionych stron do 10 kwietnia pod adresem u.guzek@psm.elodz.edu.pl

Ufam, że jesteście zdrowi. Serdecznie pozdrawiam.

Urszula Guzek


- Uczniowie p. Ewy Lisieckiej

Moi drodzy :-)

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi.

W związku z przedłużającą się sytuacją w szkołach proszę, żebyście zaglądali na stronę szkoły i starali się w miarę możliwości realizować umieszczane na niej ćwiczenia. Proszę zaglądać do ćwiczeń wstawianych przez inne Panie nauczycielki, ponieważ są one bardzo podobne do tych, które umieściłabym ja. Każdy uczeń realizuje zadania ze swojej klasy i z materiału, który wcześniej przerobiliśmy. Ja także będę zamieszczała różne zadania.

Jeśli chodzi o ćwiczenia słuchowe nieustająco zachęcam was do odwiedzania strony http://www.dur-moll.pl/

List do uczniów kl.I c. 4

Proszę realizować zadania wstawione przez p. J. Jerzak dla kl.I  (robimy zadania 1, 2 i 4).

List do uczniów kl.II c.4

Proszę rozwiązywać zadania wstawione przez p. J. Jerzak dla kl.II. Zachęcam was do skorzystanie ze ściąg wstawionych przez p. M. Włodarczyk dotyczących gam, elementów dzieła muzycznego i rozwiązania zadań na kwarty i kwinty.

Audycje muzyczne kl.II

Proszę o zapoznanie się z wiadomościami zamieszczonymi w skrypcie nt. instrumentów perkusyjnych i obejrzenie filmików na yt.

https://www.youtube.com/watch?v=_lHJvAeQr9w                                                   
https://www.youtube.com/watch?v=DLXF_HcdeWY                                                        
List do uczniów kl.III c. 4

Rozwiązujcie zadania dla kl. V wstawione przez p. J.Jerzak jak również dla kl.III c.4 wstawione przez p. M. Włodarczyk.

List do uczniów kl. IV

Kochani, róbcie ćwiczenia dla kl. VI c.6 wstawione przez p. J.Jerzak i p. M. Włodarczyk. Słuchowo pracujcie ze stroną: http://www.dur-moll.pl/

Jeśli chodzi o audycje muzyczne, zapoznajcie się proszę z materiałem ze skryptu o neoromantyzmie i słuchajcie utworów z listy do rozpoznawania. Zachęcam do zapoznania się z wiadomościami o F. Chopinie i ćwiczeniami dotyczącymi elementów dzieła muzycznego, faktury i epoki, zamieszczonymi przez p. Martę Włodarczyk.

Kochani życzę Wam dużo zdrówka i spokoju. Zaglądajcie od czasu do czasu na stronę szkoły i śledźcie nowe zadania. Jeśli ktoś chce żebym sprawdziła to, co rozwiązał lub potrzebuje podpowiedzi, można do mnie napisać na adres: emplis@wp.pl

Jestem pełna nadziei, że po świętach się zobaczymy.

Pozdrawiam serdecznie Was i Wasze rodziny.

- Uczniowie p. Joanny Jerzak

 List do uczniów J. Jerzak - Retkinia 

Materiały do pobrania:

Klasa I c. 4

Klasa IV c. 6 i II c. 4

Klasa V

Klasa VI

Wirtualne audycje muzyczne - klasa IV

Wirtualne audycje muzyczne - klasa V

Wirtualne audycje muzyczne - klasa VI

 - Uczniowie p. Magdaleny Włodarczyk:

Drodzy uczniowie klasy IV

Pod linkiem macie filmik, w którym wyjaśniam jak budować seksty. Do tego wysyłam prosty arkusz z zadaniami. Trudniejsze przykłady w przyszłym tygodniu. Proszę o odsyłanie prac na maila: m.wlodarczyk@psm.elodz.edu.pl

Pozdrawiam Was serdecznie - M. Włodarczyk.

https://www.youtube.com/watch?v=HFLP8w7IeLE&fbclid=IwAR1ovKwotMjvhLxIOmaVXA0HpY4fxngAmdbBuwFfGJAo30CvOCyixOR56R0

Materiały do pobrania:

klasa IV seksty


Droga klaso V

Wysyłam Wam do budowania dominanty septymowe. Przypominam, że w zadaniu kiedy budujemy dominantę od podanego dźwięku to  korzystamy z budowy dominanty (3, 3, 3>), następnie określamy tonacje (rozwiązanie tercji) a następnie rozwiązujemy. Kiedy mamy przykłady z podaną tonacją to najpierw zapisujemy znaki przykluczowe, następnie budujemy   dominantę (od 5 stopnia gamy) i rozwiązujemy ją.

Pozdrawiam - MW.

klasa V dominanty


List do rodziców i uczniów kl. III A i III B c. 6

Materiały do pobrania:

ściąga z gam

papier nutowy


List do uczniów kl. IV A

Materiały do pobrania:

Elementy dzieła muzycznego - ściąga

Tabelka - elementy dzieła muzycznego

Kwarty i kwinty


List do rodziców uczniów kl. VI A

Materiały do pobrania:

kształcenie słuchu

 - Uczniowie p. Marty Włodarczyk:

List do rodziców i uczniów Marty Włodarczyk: III B cyklu 4-letniego i VI B cyklu 6-letniego.

Materiały do porania:

1.    Fryderyk Chopin - życie i twórczość

 Fryderyk Chopin 

 dla każdego_karta pracy Chopin

2.     Ćwiczenie z elementami dzieła muzycznego, fakturą i epokami

 dla każdego_Tabela elementy faktura epoka

 Elementy dzieła muzycznego

3.     Interwały, trójdźwięki, dominanta septymowa – teoria klasa III c 4

 III c 4_interwaly_trojdzwieki_dominanty

 III c 4_polecenia

4.     Interwały, trójdźwięki, dominanta septymowa – teoria klasa VI c 6

 VI c 6_interwaly_trojdzwieki_dominanty

 VI c 6_polecenia

5.     Ćwiczenia solfeżowe

 Ćwiczenia_solfeżowe 


SKRYPT XX wiek

AUDYCJE MUZYCZNE – KLASA DYPLOMOWA 2019/2020

Nowe utwory do rozpoznawania:

  1. Anonim – Bogurodzica
  2. Wacław z Szamotuł – Już się zmierzcha
  3. A. Vivaldi – Cztery pory roku (Wiosna cz. I)
  4. A. Vivaldi – Cztery pory roku (Jesień cz. I)
  5. G. F. Haendel – oratorium Mesjasz (Alleluja)
  6. J. S. Bach – Toccata i fuga d-moll
  7. J. S. Bach – Aria na strunie G z III Suity orkiestrowej D-dur
  8. J. S. Bach – Msza h-moll: Kyrie
  9. J. Haydn – Symfonia G-dur nr 94 „Niespodzianka” (cz. II)
  10. W. A. Mozart – Eine Kleine Nachtmusik
  11. W. A. Mozart – Symfonia g-moll nr 40 (cz. I)
  12. W. A. Mozart – Requiem d-moll (Dies irae)
  13. L. van Beethoven – V Symfonia c-moll (cz. I)
  14. L. van Beethoven – IX Symfonia d-moll (cz. IV finał)
  15. F. Chopin – Etiuda c-moll „Rewolucyjna”
  16. F. Chopin – Polonez As-dur op. 53
  17. F. Chopin – pieśń Życzenie
  18. F. Chopin – I Koncert fortepianowy e-moll (cz. III)
  19. S. Moniuszko – pieśń Prząśniczka
  20. S. Moniuszko – Mazur z opery Straszny dwór
  21. S. Moniuszko – Aria Skołuby z opery Straszny dwór
  22. F. Schubert – Król Olch
  23. F. Liszt – Poemat symfoniczny Mazepa
  24. G. Bizet – Opera Carmen: Habanera
  25. H. Berlioz – Symfonia fantastyczna (cz. V)
  26. P. Czajkowski – Taniec łabędzi z baletu Jezioro łabędzie
  27. E. Grieg – Peer Gynt (W grocie Króla Gór)
  28. S. Prokofiew – Symfonia D-dur „Klasyczna” (cz. III Gawot)
  29. A. Tansman – Suita polska (cz. III Polonez)
  30. C. Debussy – Popołudnie Fauna
  31. I. Strawiński – Święto wiosny
  32. A. Schoenberg – Księżycowy Pierrot (Noc)
  33. J. Cage – Sonata I
  34. S. Reich – Music for 18 musicians
  35. K. Penderecki – Tren Ofiarom Hiroszimy